som en fet fisk.



Idag har jag träffat Aino, tjejen jag började prata med i väntrummet på bup. Vi gick på stan tillsammans och kollade kläder.
Hon är så tunn så tunn och jag kunde inte slita ögonen från hennes nyckelben.
Hon ser så skör ut. Skör och känslofylld. Det tycker jag om.
Jag däremot, ser ut som en fet fisk.

Efter turen på stan träffade jag Ina och Julian. Julian är Inas ex och är just nu i stan på besök. Jag har träffat honom flera gånger förut. Han var bland annat med på Arvika i somras.
Dom två kramades i alla fall nästan hela tiden och använde de sockrigaste rösterna jag någonsin har hört. Dom är säkert kära i varandra igen. Tror jag. Det var lite jobbigt att se. Lycklig kärlek. Jag fick under hela mötet bita mig i läppen för att inte börja gråta men kunde inte hjälpa att kroppen blev lite ur balans. Jag spillde ut mitt te och tappade ett glas i golvet. Stirrig. Ofokuserad. Avundsjuk.

De två senaste nätterna har jag pärlat ihop två pärlfigurer. Två pärlfigurer ur en armé som jag ska pärla och sätta upp i taket ovanför min säng.

Dagens matintag:
Frukost: 1 kopp te
Lunch: -
Kvällsmat: 1 apelsin, 1 halv potion janssons frestelse, 1 halv tomat, 2 skivor gurka.
Fika: 2 bitar kladdkaka med grädde, 1 kopp te
Övrigt: 1 tuggummi

Jag spydde upp fikan. Klarade inte av tanken på att allt fett som skulle sätta sig på mig. Jag kan inte fortsätta göda den här kroppen. Det går inte. Det finns inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0