det är allvar nu.

Jag sitter upp i min säng med laptopen i knät, invirad i ett duntäcke.
Det känns som att jag ska börja gråta.
Jag tittade på min kropp nyss. Kände och klämde. Tog i fettet.

Vad har du gjort Hirana?
Vad fan du gjort?
Hur har du kunnat tillåta dig själv att sätta allt det här fettet på din kropp?
Fet. Hirana. Du. är. fet.


Jag åt kvällsfika förut också.
Glass med chokladsås.
Helvete.
Jag hade inte ens vett att spy upp det.

Matplanering inför imorgon:
Frukost: 1 kopp te
Lunch: 1 mandarin
Kvällsmat: 1 normalstor potion av det mamma lagar.
Kvällsfika: 1 kopp te, inget annat.

Om jag inte håller det måste jag skära mig.
Måste.
Det spelar ingen roll att det går ut över mamma och att
vi i så fall kommer att hamna på akuten.
Jag måste inse att det är allvar nu.

Kommentarer
Postat av: Stjärnmullvad

Snälla, var försiktig med dig.

2011-01-13 @ 17:06:51
URL: http://stjarnmullvad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0