du får inte ens brons för du kom på fjärde plats.



Jag fick brev från skolan jag sökt idag.
Jag är inte antagen.
Fan. Helvete. Jävla skit.
Men jag har fått en reservplats. Första reservplatsen till och med.
Har jag tur så tackar någon nej, och då är platsen min.
Har jag tur så.
Då.
Men. Jag har aldrig tur.

Jag ville inte gå till skolan imorse. Jag kände mig alldeles för ful.
Gårdagenssmink med nytt smink över. Lite sådär halvhjärtat.
Jag såg alldeles kladdig ut.
Och så min tjocka kropp. Som inte passar i några kläder. Nej fyfan.
Men jag gick ändå. Var tvungen.
Det är ju sista rycket nu. Snart studenten.







Kommentarer
Postat av: Stjärnmullvad

När jag sökte gymnasium kom jag inte in. Grät lite. Sjätte reserv. Kom in på det till slut i alla fall.

Någon lär ju tacka nej! Tummarna för det.

2011-05-27 @ 14:15:52
URL: http://stjarnmullvad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0