kom, kom nära, nära intill.

Det pirrar i bröstet. Jag är varm och glad.
Jag har nyss kommit hem från gruppterapin. Som jag saknat den!
Eftersom att det där här terminen krockar med mitt IV kan jag bara gå någon gång i månaden.
(Jag går MBT,mentaliseringsbaserad terapi på bup. I det ingår enskild terapi och gruppterapi)
Jag blir så stärkt av att gå där och träffa dom andra tjejerna. Dom lyser upp min tillvaro.
Speciellt en av dom. Hedvig heter hon. Vi har liknande "störningar" och erfarenheter.
Hon ser verkligen mig. Hon pratar rakt till mig utan att värja med blicken. Och jag känner att hon verkligen bryr sig. Vi bor åt samma håll så idag efter mötet så gick vi tillsammans på hemvägen.
Jag önskar att jag skulle våga bjuda hem henne på te.

Mitt enskilda samtal idag på bup gick också bra. Vi bestämde vilka saker vi ska ta upp på vårdplaneringsmötet nästa vecka. Jag berättade lite om att jag börjat kräkas igen. Men vi hann inte gå in djupare på det. Tur det kanske.

Dagens matintag:
Frukost: 1 kopp te (ca 3kcal?)
Lunch: 1 clementin, 1 dubbelknäckemacka (ena sidan hade smör), 2 glas äppeljuice (ca 290 kcal)
Kvällsmat: 2 knäckemackor med smör, 1 stor potatis, 1 normalstor potion köttgryta, (ca 550?kcal)
Kvällsfika: 1 kopp te, 3 chockladbrago kex(ca 93kcal)

Totalt: ca 936kcal




Kommentarer
Postat av: Lina

åh, jag hade också, utan tvekan, haft svart hår om det inte hade varit för att jag är så otroligt blek :(

så fint!

och tack <3 jag hoppas på det!



och jag tycker absolut att du ska bjuda hem Hedvig, om du tycker om henne :)

2010-11-16 @ 18:44:03
URL: http://killamangiro.webblogg.se/
Postat av: HannaH

hur länge har du vart i kontakt med bup? hjälper det dig? åh jag gick dbt (dialektisk beteende terapi) och det bästa var gruppterapin, det hjälpte mig dock inte så mycket men gruppen var underbar! =)

2010-11-20 @ 18:15:29
URL: http://trasseltroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0