det lilla livet.

Det var den första advent igår. Julen närmar sig. Nyår närmar sig.
Tiden bara rusar förbi och jag hänger inte med. Jag får åldersnoja. Jag vill inte tänka tillbaka när jag är äldre och känna att jag slösade bort min ungdom. Jag vill känna att jag fått ut det maximala. Ändå fastnar jag i ångest, trötthet och fett.



Det är tjockt med snö utomhus. Jag tycker om det.
Det står en ek utanför mitt köksfönster. Imorse satt det en kråka på en utav grenarna. Han åt snö och putsade fjädrarna. Jag blev genuint glad. Hoppas han kommer tillbaka imorgon.


Kommentarer
Postat av: HannaH

vilken finfin bild! tiden går sjukt snabbt .. julen, får lite ångest över julen <3

2010-11-29 @ 20:06:48
URL: http://trasseltroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0